تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

گلاب یک ضد افسردگی تمام عیار

 عطر و بوی گلاب یک ضد افسردگی قوی هست که باعث آرامش اعصاب میشه. خلق و خو های تند رو بهبود میبخشه و از تنش در بدن و ذهن شما جلوگیری میکنه. به همین دلیل هم هست که در مراسمات عزاداری ما زیاد ازش استفاده میشه.

اگر یک روز بد داشتید و به یک باغ گل رز هم دسترسی داشتید، خودتون رو در حمام با گلاب و گلبرگ های گل محمدی شستشو بدید. این میتونه آرامش فوق العاده ای بهتون بده. گلاب میتونه برای رفع خستگی و از بین بردن اثر تنش های روزانه یک تسکین فوق العاده باشه.

به کار بردن گلاب در غذاها

گلاب در درمان زخم معده، فشار خون بالا، سوء هاضمه و گردش خون ضعیف بسیار موثره. میتونه برای بیماری های قلبی مفید باشه و از استرس و اضطراب جلوگیری کنه.

اگر گلاب رو در طبخ غذاهاتون استفاده میکنید توصیه میشه برای نگهداری خواص و همچنین عطر بی نظیرش اون رو در مرحله آخر طبخ به غذاتون اضافه کنید.

طرز تهیه گلاب در خانه

سه مشت گلبرگ گل محمدی رو به خوبی شستشو بدید و روی حرارت کم و ملایم بذارید تا آب بندازه و به جوش بیاد. وقتی یکی دو دقیقه جوشید زیرش رو خاموش کنید و بذارید به آرومی خودش خنک شه و شما به زور خنکش نکنید. بعد هم بریزید توی بطری و ازش برای پوست و موتون استفاده کنید.

گلاب یک خوشبو کننده ارزان هم هست. بدون هیچگونه مواد شیمیایی و مضر.

چای گل سرخ

چای گل سرخ میتونه یک آرام بخش فوق العاده باشه. برای تسکین عفونت مثانه و بهبود گلو درد و جلوگیری از سوء هاضمه هم موثره.

گل محمدی رو از قسمت کاسبرگ در یک فنجان آب در حال جوش اضافه کنید و بذارید 15-20 دقیقه بجوشه. بعد هم از صافی ردش کنید و میل کنید. میتونید از عسل برای شیرین کردنش هم استفاده کنید. توصیه میشه این چای رو به صورت ولرم میل کنید.

 منبع : بانک مقالات

کاهش اضطراب و زیبایی پوست و مو با خواص گلاب

گلاب  از تقطیر گلبرگ های گل محمدی طی فرآیند هایی که معروف به گلاب گیری هست بدست میاد. ایرانیان باستان از قرن ها پیش مزایای گل محمدی (گل سرخ) را کشف کرده و از آن استفاده های مختلفی میکردند. برای ما نسل های جدید هم عطر گلاب همیشه یاد آور دوران خوش زندگی کودکانه و شربتهای خوشمزه و شله زرد وحلوا و هست. تا حالا فقط شنیده بودم که گلاب برای از بین بردن منافذ پوست خیلی خوبه. ولی در این مطلب متوجه میشیم که این مایع خوش عطر چه خواص شگفت انگیزی داره.

گلاب بین ما ایرانی ها به عنوان یک طعم دهنده استفاده میشه. البته که در مراسمات مذهبی و یا عزاداری های ما هم نقش ویژه ای داره که در ادامه دلایلش رو توضیح میدیم.

گلاب و خواص آن برای زیبایی پوست

گلاب یک ضد التهاب، ضد باکتری، ضد عفونی کننده و آرامش بخش برای پوست شماست. این ماده باعث شستشوی گرد و خاک و چربی اضافی از روی پوست شما میشه. همچنین گردش خون رو در زیر پوست افزایش میده و باعث رشد سلول های جدید پوستی و توازن سطح PH پوست میشه.

گلاب میتونه دارویی مناسب برای اگزما، آکنه و آفتاب سوختگی باشه بدون اینکه حاوی حتی ذره ای از مواد شیمیایی و یا عوارض باشه. حتی این مایع میتونه برای نوزادان و سالمندان که حساس تر هم هستند مناسب باشه و استفاده بشه.

استفاده از گلاب برای پوست به هیچ وجه باعث خشکی پوست و یا ایجاد حساسیت نمیشه. وقتی که پشه یا حشره ای بدن رو نیش میزنه، استفاده از گلاب میتونه باعث جلوگیری از عفونت و زخم شدنش بشه.

خواص گلاب برای مو

با استفاده از گلاب برای موهاتون، میتونید درخشش بیشتری به موهاتون بدید. ریشه مو ها رو قوی میکنه و به رشد سریع موها کمک میکنه. خواص ضد التهابی و ضد عفونی کننده گلاب میتونه برای درمان شوره و پوسته سر مناسب باشه.

  منبع : بانک مقالات

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست

خواص شگفت انگیز گلاب برای پوست 

 بسیاری از بانوان برای زیبا تر شدن از خواصگلاب بهره می برند . اگر تا به حال خود را در معرض بوی خوش و مسحور کننده ی گل سرخ قرار داده باشید، حتمن عاشق این گیاه زیبا و عطر آگین شده اید. شکسپیر  برخی از مشهور ترین نوشته هایش را در مورد این گیاه نوشته است و کلئوپاترا از آن در امور زیبایی اش بهره می برده است. و در طی زمان و گذران نسل ها، بسیاری از بانوان برای زیبا تر شدن از این گیاه محبوب بهره مند شده اند.

گل رز، یا گلاب، یکی از شگفت انگیز ترین موادی است که شما می توانید به رژیم زیبایی خود اضافه کنید. این ماده به پوست تان نرمی، درخشش و جلوه ی خاصی می بخشد. در واقع گلاب از جنبه های مختلفی برای پوست مفید است. در اینجا به برخی از معمول ترین خواص گلاب در زیبایی می پردازیم.

فواید گلاب برای انواع پوست:

  • گلاب به حفظ تعادل pH پوست شما کمک می کند.
  • در مبارزه با آکنه، درماتیت و اگزما مفید است.
  • گلاب برای آبرسانی، احیای پوست، مرطوب، و صاف کردن پوست بسیار موثر است.
  • همچنین به التیام زخم و بریدگی  کمک می کند.
  • گلاب پوست را آرام می کند و برای کاهش استرس و اضطراب مفید است.
  • گلاب در ضمن داشتن خواص ضد باکتریایی، رنگ پوست را بهبود می بخشد.
  • خواص آنتی اکسیدانی گلاب به تقویت سلول های پوست و بازسازی بافت پوست کمک می کند.
  • خواص مغذی و مرطوب کننده گل رز به بهبود کیفیت مو کمک می کند.
  • گلاب در درمان التهاب خفیف پوست سر و شوره سر موثر است.
  • همچنین به احیای پوست پیری که خطوط ریز و چین و چروک دارد، کمک می کند.

  منبع : بانک مقالات

جشن گلاب‌گیری

مقدمه

 پیدایش گل سرخ از لحاظ تکامل گیاه‌شناسی به حدود 50 میلیون سال قبل نسبت داده می‌شود. گسترش این گیاه در مناطق مختلف آب و هوایی، واریته‌های متفاوت و متعددی از آن ایجاد کرده است. در این میان گل سرخ محمدی قمصر از گونه «DOMASK-ROSE» به دلیل شرایط ویژه اکولوژیک منطقه، تغییر ساختار ژنتیک یافته و بهترین واریته گل محمدی را از حیث جنس، نوع و مقدار اسانس ایجاد کرده است.

ویژگی‌های گلاب قمصر

 

 

 

گلاب به عنوان ماده‌ای مقطر، معطر و مقدس با کاربردهای گوناگون، از دیرباز مورد توجه ساکنان منطقه بوده و طبق مستندات مختلف موجود، نشان از سابقه‌ای کهن به ویژه در شهر قمصر دارد. آثار وجود گل در منطقه از نقوش بر جای مانده بر سفالینه‌های سیلک تا اشعار و سفرنامه‌های دانشمندان مختلف دیده می‌شود که همگی بر وجود گل در قمصر تأکید کرده‌اند.

خطّه گل‌خیز قمصر که در فاصله 30 کیلومتری کاشان قرار دارد، وسیع‌ترین و خوش رایحه‌ترین گلستان این سرزمین است. قمصر علاوه بر سابقه پرورش گل، اصیل‌ترین و تکنیکی‌ترین روش تولید گلاب را به خود اختصاص داده است. یکی از منحصر به فردترین شیوه گلاب‌گیری اولیه در این منطقه، اسانس‌گیری به روش موسوم به «ترمذی» (تولید گلاب با غلظت بالا) است. از گذشته تا کنون بیش از 200 نوع تکنیک در زمینه وجود داشته است. اگرچه گلاب‌گیری رایج امروزی صنعتی ساده به حساب می‌آید و در اغلب نقاط کشور نیز به همین سبک انجام می‌شود، اما تهیه گلاب ناب مستلزم رعایت نکات زیادی است که در واقع نیاز به دانستن هنر گلاب‌گیری دارد.

مراحل تهیه گلاب

 

در آیین گلاب‌گیری، گل‌های سرخ محمدی چیده شده، در دیگ مخصوص ریخته و از آن گلاب ناب آتشین استحصال می‌شود.

زمان برگزاری جشن گلاب‌گیری

 

 

آیین‌های گل‌چینی و گلاب‌گیری در قمصر و سایر نقاط گل‌خیز کاشان هر سال از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد و همه ساله افزون بر دو میلیون گردشگر از مزارع گل محمدی و مراسم زیبای گل‌چینی و تولید عطر و گلاب دیدن می‌کنند.

مراسم گلاب‌گیری در دیگر نقاط ایران

 

 

لازم به ذکر است که فصل گلاب‌گیری از گل‌های صورتی رنگ محمدی فقط در قمصر کاشان صورت نمی‌گیرد بلکه میمند که در 100 کیلومتری شیراز در استان فارس قرار دارد نیز از دیگر نقاطی است که در آن گلاب‌گیری به دو شیوه سنتی و صنعتی انجام می‌شود.

 منبع : بانک مقالات