تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

همه چیز در مورد خاصیت های بیشمار گلاب (قسمت اول)

در این مطلب قصد داریم در رابطه با یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی یعنی گلاب  صحبت کنیم. گلاب علاوه برعطر خوش و تاثیرات روحی برای افراد ، خواص درمانی و خوراکی نیز دارد. اما باید توجه داشته باشید برخی از گلاب ها نامرغوب اند.

تقویت لثه با گلاب

 

درمانگران طب سنتی برای افزایش استحکام و تقویت لثه قرقره گلاب را توصیه می کنند. آنها بر این باورند که نگه داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن علاوه بر استحکام لثه به درمان برفک و آفت دهانی هم کمک می کند و سرعت از بین رفتن آلودگی ها و باکتری ها را در دهان بیشتر می کنند.

 

شیوه نگهداری گلاب

 

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای نگهداری گلاب بهتر است آن را درون ظرفی پاستوریزه و کاملا تمیز نگهداری کرد. در صورتی که گلاب به صورت صنعتی تهیه شده باشد بهتر است آن را در همان ظرف اولیه نگهداری کنید اما دقت داشته باشید که در ظرف را کاملا بسته و آن را در محیطی خنک و دور از تابش نور خورشید قرار دهید. به این ترتیب با گذشت زمان تغییری در خواص درمانی، عطر و طعم گلاب ایجاد نمی شود و برای مدت های طولانی قابل استفاده است.

 

کاهش خستگی و تقویت قلب

 

با نزدیک شدن تابستان علاوه بر گرمی هوا میزان حرارت درونی بدن نیز افزایش می یابد و این مسئله می تواند تاثیر زیادی در خستگی جسمی افراد داشته باشد. یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن گنجاندن عرقیجات گیاهی همچون گلاب خنک به برنامه غذایی است. نوشیدن گلاب خنک در تابستان و حتی ماه های پیش از شروع تابستان به کاهش میزان حرارت بدن و همین طور تقویت بدن و افزایش توان بدن کمک می کند. البته باید توجه داشت که بهتر است برای مصرف روزانه گلاب حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت و متناسب با نوع مزاج برای مصرف این عرق گیاهی اقدام کرد.

منبع : بانک مقالات

خواص درمانی گلاب

گل سرخ گلابگیری دارای تانن، کوئرستیرن، اسید گالیک، اسانس معطر و یک ماده رنگی است. گل سرخی که از آن گلاب می‌گیرند، مقوی قلب، معده، کبد و اعصاب بوده و برای قوه حافظه مفید است و در بیماری‌های سل و اسهال‌های مزمن و گلو درد و سردرد و بیماری‌های اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعت گلاب گرم است و بعضی از اقسام سرفه‌ها را درمان می‌کند.

گلاب ضداستفراغ بوده و در رفع خلط خونی موثر است. نوشیدن و بوییدن گلاب برای درمان سر درد ناشی از استنشاق هوای کثیف و شنیدن جار و جنجال مفید است. همچنین بوییدن گل محمدی، موجب آرامش و تمدد اعصاب می‌شود و از استرس و فشارهای روانی می‌کاهد.

برگ‌های گل محمدی را وقتی با قند نرم بسایند، خمیری ساخته می‌شود که آن را «گل‌قند» گویند که مسهلی بسیار قوی است.
روزانه نوشیدن دوغ مخلوط با کمی گلبرگ‌‌های گل‌محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه بسیار نافع است.

جهت رفع بوی بد دهان که ممکن است در اثر جمع شدن صفرا در معده با نشانه‌هایی نظیر تلخی دهان، کمی اشتها و زردی چشم باشد، بهتر است از روش غرغره گلاب با قدری سرکه استفاده کنید.

از جوشانده گل محمدی، جهت التیام اورام چشم و شستشوی زخم‌ها استفاده می‌شود. خوردن گلاب از میل جنسی می‌کاهد، ولی در عوض برای رفع سردرد و تقویت اعصاب مفید است.

اگر 100 گرم فشرده گلبرگ تازه گل گلاب را با 100 گرم روغن کنجد و یا روغن زیتون بجوشانید از آن روغنی باقی می‌ماند که مسکن التهاب معده بوده و در تسکین دردهای موضعی اثر شفابخش دارد.

همچنین گلاب برای زمان خواب نیز بسیار عالی است و شما می توانید با استفاده از یک پارچه که به گلاب آغشته شده است به راحتی بخوابید.

شما می توانید از گلاب در غذاهایی مانند قیمه و یا برای طبخ شله زرد استفاده کنید. همچنین شما می توانید از آن به عنوان نوشیدنی نیز لذت ببرید. برای مثال می توانید از آن در کنار چای استفاده کنید.

برای تهیه چای گلاب تنها کافی است تا آب را بگذارید تا جوش بیاید و سپس چای و شکر را به آن اضافه می کنیم. سپس بعد از چند دقیقه هل و گلاب را چای اضافه می کنیم و بعد از 15 دقیقه می توانید آن را میل کنید.

منبع : بانک مقالات

گلاب ناب ایرانی را بهتر بشناسید !

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، گلاب ، اولین تولید گلاب ، این مایع رزشمند به ایران کشور عزیزمان بر می گردد . این مایع اسانسی است که از گل رز یا همان گل ‌محمدی به دست می آید و تا امروز 200 نوع از آن شناسایی شده است، اما جالب است بدانید که تولید کنندگان گلاب تنها دسته محدودی از آن را در تهیه گلاب مورد استفاده قرار می‌دهند.

فصل و زمان رویش این گل بهاری از اواسط اردیبهشت آغاز شده و تا اواخر خرداد رویشش ادامه دارد و از خواص درمانی فراوانی برخوردار است. طبیعت گلاب گرم است و ماده مقوی برای معده، قلب، کبد و اعصاب بوده و آرامبخشی قوی به حساب می‌آید. قطعاً به همین دلیل است که قدیمی‌ترها و پیشینیانمان مصرف گلاب را در روزهای سخت و پرتنش لازم می‌دانستند. این مایع خوشبو و معطر تا حدودی تحریک‌کننده جریان خون بوده و بافت پوست را به تولید سلول‌های جدید تحریک می‌کند.

استفاده از گلاب و خوردن آن در درمان سر درد و رفع بوی بد دهان بسیار موثر بوده  و همچنین تحریک‌کننده هورمون‌ها می باشد. پزشکان خوردن گلاب را به بیماران قلبی توصیه می‌کنند و نوشیدن روزانه یک لیوان دوغ مخلوط با گلبرگ‌های گل‌ محمدی را برای تنظیم عمل هضم معده به خصوص در روزهای گرم سال ، بسیار عالی می دانند.در صنعت لوازم آرایش و محصولات بهداشتی نیز، از این ماده معطر و شگفت انگیز برای تهیه خوشبو کننده ها، محصولات مراقبت از پوست ، محصولات مراقبت از مو و ... استفاده می شود.

و اما بخوانیم دربارۀ گلاب گیری:

دستور العمل تهیه و تولید گلاب به روش سنتی و طبق سنت قدیم ایرانیان به شرح زیر می باشد:
برای هر 30 کیلوگرم گل، 50 لیتر آب در نظر می‌گیرند که گلاب حاصل از این مقدار 30 لیتر است و به آن «گلاب مایه یا عطری» گویند. از تقطیر مجدد گلاب مایه، فرآورده‌ای به دست می‌آید که به آن «گلاب دو آتشه» یا استاندارد گفته می‌شود.محصولی که از این روش به دست می آید ، نوع مرغوب‌تری از گلاب است که مزه و بوی آن بسیار تلخ‌تر از گلاب مایه است ولی به دلیل آن‌که آب به کار رفته در آن بیشتر تبخیر شده و گلاب حاصله غلیظ‌تر است بیشترین اثر درمانی را دارد لذا تهیه این گلاب برای مصارف خانگی و درمانی مناسب است. البته از تقطیر مجدد، گلاب دوآتشه غلیظ‌تری به دست می‌‌آید که بسیار معطر است و در حقیقت آن را «گلاب ناب و خالص» می‌نامند که کمتر در بازار عرضه می‌شود
.

منبع : بانک مقالات