تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

خواص درمانی گلاب

گل سرخ گلابگیری دارای تانن، کوئرستیرن، اسید گالیک، اسانس معطر و یک ماده رنگی است. گل سرخی که از آن گلاب می‌گیرند، مقوی قلب، معده، کبد و اعصاب بوده و برای قوه حافظه مفید است و در بیماری‌های سل و اسهال‌های مزمن و گلو درد و سردرد و بیماری‌های اعصاب مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبیعت گلاب گرم است و بعضی از اقسام سرفه‌ها را درمان می‌کند.

گلاب ضداستفراغ بوده و در رفع خلط خونی موثر است. نوشیدن و بوییدن گلاب برای درمان سر درد ناشی از استنشاق هوای کثیف و شنیدن جار و جنجال مفید است. همچنین بوییدن گل محمدی، موجب آرامش و تمدد اعصاب می‌شود و از استرس و فشارهای روانی می‌کاهد.

برگ‌های گل محمدی را وقتی با قند نرم بسایند، خمیری ساخته می‌شود که آن را «گل‌قند» گویند که مسهلی بسیار قوی است.
روزانه نوشیدن دوغ مخلوط با کمی گلبرگ‌‌های گل‌محمدی برای تنظیم کار جهاز هاضمه بسیار نافع است.

جهت رفع بوی بد دهان که ممکن است در اثر جمع شدن صفرا در معده با نشانه‌هایی نظیر تلخی دهان، کمی اشتها و زردی چشم باشد، بهتر است از روش غرغره گلاب با قدری سرکه استفاده کنید.

از جوشانده گل محمدی، جهت التیام اورام چشم و شستشوی زخم‌ها استفاده می‌شود. خوردن گلاب از میل جنسی می‌کاهد، ولی در عوض برای رفع سردرد و تقویت اعصاب مفید است.

اگر 100 گرم فشرده گلبرگ تازه گل گلاب را با 100 گرم روغن کنجد و یا روغن زیتون بجوشانید از آن روغنی باقی می‌ماند که مسکن التهاب معده بوده و در تسکین دردهای موضعی اثر شفابخش دارد.

همچنین گلاب برای زمان خواب نیز بسیار عالی است و شما می توانید با استفاده از یک پارچه که به گلاب آغشته شده است به راحتی بخوابید.

شما می توانید از گلاب در غذاهایی مانند قیمه و یا برای طبخ شله زرد استفاده کنید. همچنین شما می توانید از آن به عنوان نوشیدنی نیز لذت ببرید. برای مثال می توانید از آن در کنار چای استفاده کنید.

برای تهیه چای گلاب تنها کافی است تا آب را بگذارید تا جوش بیاید و سپس چای و شکر را به آن اضافه می کنیم. سپس بعد از چند دقیقه هل و گلاب را چای اضافه می کنیم و بعد از 15 دقیقه می توانید آن را میل کنید.

منبع : بانک مقالات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.