تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

همه چیز در مورد خاصیت های بیشمار گلاب (قسمت اول)

در این مطلب قصد داریم در رابطه با یکی از پر خاصیت ترین مواد غذایی یعنی گلاب  صحبت کنیم. گلاب علاوه برعطر خوش و تاثیرات روحی برای افراد ، خواص درمانی و خوراکی نیز دارد. اما باید توجه داشته باشید برخی از گلاب ها نامرغوب اند.

تقویت لثه با گلاب

 

درمانگران طب سنتی برای افزایش استحکام و تقویت لثه قرقره گلاب را توصیه می کنند. آنها بر این باورند که نگه داشتن گلاب در دهان و قرقره کردن آن علاوه بر استحکام لثه به درمان برفک و آفت دهانی هم کمک می کند و سرعت از بین رفتن آلودگی ها و باکتری ها را در دهان بیشتر می کنند.

 

شیوه نگهداری گلاب

 

بسیاری از کارشناسان بر این باورند که برای نگهداری گلاب بهتر است آن را درون ظرفی پاستوریزه و کاملا تمیز نگهداری کرد. در صورتی که گلاب به صورت صنعتی تهیه شده باشد بهتر است آن را در همان ظرف اولیه نگهداری کنید اما دقت داشته باشید که در ظرف را کاملا بسته و آن را در محیطی خنک و دور از تابش نور خورشید قرار دهید. به این ترتیب با گذشت زمان تغییری در خواص درمانی، عطر و طعم گلاب ایجاد نمی شود و برای مدت های طولانی قابل استفاده است.

 

کاهش خستگی و تقویت قلب

 

با نزدیک شدن تابستان علاوه بر گرمی هوا میزان حرارت درونی بدن نیز افزایش می یابد و این مسئله می تواند تاثیر زیادی در خستگی جسمی افراد داشته باشد. یکی از روش های طبیعی و موثر برای افزایش نشاط و کاهش خستگی بدن گنجاندن عرقیجات گیاهی همچون گلاب خنک به برنامه غذایی است. نوشیدن گلاب خنک در تابستان و حتی ماه های پیش از شروع تابستان به کاهش میزان حرارت بدن و همین طور تقویت بدن و افزایش توان بدن کمک می کند. البته باید توجه داشت که بهتر است برای مصرف روزانه گلاب حتما با یک متخصص طب سنتی مشورت و متناسب با نوع مزاج برای مصرف این عرق گیاهی اقدام کرد.

منبع : بانک مقالات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.