تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

کیک شربتی همراه با گلاب و هل

از اینکه مقالات غذایی و آشپزی ویکیوز را در بانک مقالات دنبال می کنید، صمیمانه از شما سپاسگزاریم و امیدواریم که ازاین مطالب استفاده ی کامل را ببرید.

امروز قصد داریم تا طرز تهیه ی یک کیک ساده و در عین حال بسیار خوشمزه را به شما آموزش دهیم . این کیکمواد مورد نیاز دم دستی ای دارد و می تواند یک شیرینی دلچسب در کنار چای برای عصرانه باشد . 

مواد لازم برای تهیه ی کیک شربتی : 

دو لیوان آرد سفید ( در صورت تمایل می توانید یک چهارم آن را با پودر بادام و گردو پر کنید ) 

یک لیوان شکر 

یک لیوان کره یا روغن جامد 

چهار عدد تخم مرغ

یک لیوان ماست 

دو قاشق مربا خوری بیکینگ پودر 

یک قاشق مربا خوری هل 

یک لیوان آب 

پودر پسته یا پودر نارگیل برای تزئین کیک 

مواد لازم برای تهیه ی شربت یا شهد : 

آب یا آب میوه ( مثلا آب پرتقال ) یک لیوان 

یک لیوان شکر 

یک لیوان گلاب 

زعفران و هل یک قاشق مربا خوری 


کیک شربتی

طرز تهیه ی کیک : 

ابتدا در یک ظرف ، شکر و کره را حسابی هم بزنید . سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به آن اضافه کنید و در طول این کار به هم زدن ادامه دهید . این کار را انقدر ادامه دهید تا تشخیص کره و شکر در مخلوط با تخم مرغ چندان به چشم نیایند . سپس ماست و هل را اضافه نمایید و کماکان به هم زدن ادامه دهید . در مرحله ی پایانی آماده سازی ترکیب اصلی کیک ، باید آرد و بیکینگ پودر را اضافه نمایید ، اما قبل از این کار آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و از یک صافی عبور دهید تا الک شوند . حال آن ها را به ترکیب قبلی اضافه نمایید تا خمیر کیک کم کم آماده شود . به هم زدن ادامه دهید تا خمیر سفت شود . باید به این نکته اشاره نماییم که خمیر این کیک از خمیر کیک های دیگر کمی سفت تر خواهد شد . 

حالا وقت آن رسیده تا خمیر را درون فر قرار دهید . کاغذ روغنی را کف قالب قرار دهید و خمیر را روی آن پهن کنید . درجه ی فر را روی 180 درجه یانتیگراد قرار دهید و اجازه دهید به مدت نیم ساعت خمیر درون آن پخته شود . در این فاصله می توانید شربت یا شهد کیک را آماده نمایید . 

طرز تهیه ی شربت یا شهد کیک : 

برای تهیه ی شهد ابتدا آب یا آب میوه را با شکر کمی بجوشانید . سپس کمی زعفران و گلاب و در نهایت هل به آن اضافه نمایید . اجازه بدهید این ترکیب آن قدری بجوشد تا سفت شود . میزان سفتی این شهد به نسبت سفتی زولبیا و بامیه کمتر است . بعد از سفت شدن ، آن را در گوشه ای قرار دهید تا خنک شود . 

دوباره به سراغ خود کیک می رویم . اگر احساس کردید طلایی رنگ شده می توانید آن را از فر خارج کنید . بعد از این کار اجازه دهید کیک نیز خنک شود . بعد از خنک شدن ، کیک را برش دهید و شهد را روی آن بریزید . ترجیحا شهد هنگامی که روی کیک ریخته می شود کمی گرم باشد تا در نتیجه کاملا روی کیک پهن شود . حالا برای تزئین کیک نیز می توانید از پودر نارگیل و یا پسته استفاده نمایید . امیدواریم از خوردن این کیک در کنار خانواده لذت ببرید . 

 تولید کننده های صنایع غذایی می توانند برای اطلاعات لازم و بیشتر در مورد خرید ماشین آلات لازم برای صنف خود میتوانند به قسمت انواع ماشین آلات صنایع غذایی و تجهیزات صنایع غذایی و ماشین آلات بسته بندی در ویکیوز مراجعه کنند.


بانک مقالات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.