تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

طرز تهیه شربت گلاب

اگر دنبال یک شربت خنک و شیرین برای یک مهمانی میگردید ما به شما شربت گلاب و زعفران را پیشنهاد میکنیم.

این شربت یک نوشیدنی کاملا سنتی است که از دیر باز طرفدار های خاص خود را داشته و روز به روز با اضافه کردن مواد جدید به یک نوشیدنی مدرن نیز تبدیل گشته است .

کمتر کافه و رستورانی را میبینید که این نوشیدنی را نداشته باشد.

مواد لازم برای این شربت:

زعفران: نصف قاشق غذاخوری

شکر :6 پیمانه

آب: 3 لیتر

گلاب :1پیمانه

رنگ خوراکی : چند قطره

تخم شربتی: به میزان دلخواه

ابتدا آب و شکر را در قابلمه ریخته و بگزارید بجوشد و شکر کاملا در آب حل شود  . سپس حرارت را ملایم نمایید و زعفران را به آن اضافه نمایید.  چند دقیقه اجازه دهید تا شیره غلیظ شود. حال گلاب و رنگ خوراکی دلخواه خود را به آن اضافه کنید و بگزارید کمی خنک شود . این شیره را در یخچال بگذارید. برای ساخت یک شربت گلاب باید یک سوم لیوان از این شیره و بقیه لیوان را آب خنک بریزید و در نهایت ، تخم شربتی هایی که قبلا خیس کرده بودید به آن اضافه نمایید.

شربت بی نظیر شما آماده نوشیدن است . با گلاب و زعفران طعمی متفاوت و به یاد ماندنی را تجربه کنید.

ویکیوز

گلاب ناب ایرانی

گلاب از عرقیات ایرانی است که علاوه بر مصرف خوراکی از خاصیت درمانی بسیاری نیز برخوردار است که تنها در گلاب های باکیفیت یافت می شود و نباید از این ماده خوشبو که در کشور به صورت فراوان یافت می شود غافل ماند.

گلاب (به ضم گاف) عرقی است که از گل به خصوصی به نام گل محمدی و یا «گل گلاب» می گیرند. به دلیل تقاضای بیشتر صنعت عطر سازی برای روغن گل، گلاب محصول جانبی نسبتاً ارزان قیمتی حساب می شود.گلاب دارای طعم و بوی متمایزی است و در بعضی غذاهای کشورهای آسیایی استفاده می شود. در ایران در بستنی، چای و شیرینی ها مورد استفاده زیادی دارد

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مراقبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست می باشد و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر گلاب را با روغن زیتون یا بادام ترکیب کرده و  همچنان عطر و بوی گلاب قابل استشمام باشد ، این امر نشان‌دهنده مرغوب بودن گلاب و کیفیت خوب آن است و اگر پس از ترکیب گلاب با یکی از این روغن‌ها، عطر و بوی گل سرخ استشمام نشود، این مسئله نشان دهنده نوع تقلبی و کم‌فایده بودن گلاب است

ویکیوز 

 

 

معجزه های گلاب

گلاب

گلاب نوعی از عرقیات گیاهی بوده ک طبعی گرم دارد و از گل محمدی میگیرند، رنگ و بوی مطبوعی دارد و در انواع صنعت ها مثل بستنی سازی ،چای و شیرینی استفاده میشود و غالبا در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار میگیرد.

در ایران گلاب برای بار اول از تقطیر گل رز بدست امد.ایرانیان باستان از گذشته تا کنون به خواص درمانی گل سرخ و زینت دهندگی آن اعتقاد داشته و از محبوب ترین گل ها در میان مردم و کشاورزان بوده است.

قسمت وسیعی از دشتستانهای گل سرخ در شهر کاشان می باشد و صنعت گلاب گیری در این شهر رواج دارد که این امر باعث اشتغالزایی و صادرات به بازارهای جهانی  گردیده است.

گل محمدی در مناطق کوهستانی و مرتفع شهرستانها کشت میشود،از تیره گل سرخ با گلبرگ های صورتی بوده و در ماه سوم سال بثمر میرسد که گلاب گیری نیز در همین زمان انچام میشود.

گلاب و خواص درمانی

·         ضد افسردگی

·         قلیایی کردن خون

·         پاکسازی پوست

·         افزایش میل جنسی در زنان

·         استریل چشم

·         رفع بیماریهای گوارشی

·         رفع دردهای روماتیسمی

·         رفع گرمازدگی همراه با یخ

·         رفع سردرد توسط نوشیدن و بوییدن

·         کاهش خستگی

·         تقویت لثه

تولید گلاب :

این محصول به دو روش سنتی و صنعتی تولید میشود :
در روش سنتی مقدار مشخصی از گل محمدی و آب را در دیگ مسی ریخته و با واشر پلاستیکی میپوشانند ،روی در سوراخی وجود دارد که با لوله های استیل و آلومینیومی متصل است و سر دیگر آن به ظرف مسی که پاچ نامیده میشود مرتبط است که پس از تقطیر و عبور ازین لوله ها ،وارد پاچ ک مملو از اب سرد است ریخته میشود و پس از سرد شدن گلاب حاصل میشود. این عمل 5 تا 7 ساعت طول می کشد.

در روش صنعتی مخلوط گل محمدی و اب را درون دیگ استیل با بخار آب جوشانده و از لابلای بخار گل و آب عبور میدهند.این مراحل از معبرهایی که دارای جریان آب سرد میباشند،خنک و به مایع تبدیل میشوند و به مخازن استیل گلاب میریزند.در اینجا پس از صاف کردن و پاستوریزه تا دمای 80 درجه گرم میکنند و درون شیشه میریزند.

 

ویژگی های گلاب طبیعی :

·         زلال ،بی رنگ و بدون رسوب

·         طعم مایل به تلخی

·         بوی گل سرخ بدون ترشیدگی

·         عطر مطبوع

طریقه نگهداری :

برای نگهداری گلاب بهتر است در همان ظرف کارخانه، در جای خشک و خنک و به دور از آفتاب باشد.با این روش میتوان بدون نگرانی آن را بمدت طولانی نگه داشت.

تشخیص تقلبی بودن گلاب :

روش مرسوم این است که اگر با روغن های دیگر مثل باام یا زیتون مخلوط شود کماکان عطر خود را حفظ کرده و مقدار اندکی از آن فضا را پر کند.

 

ویکیوز

 



نحوه تشخیص گلاب اصل و تقلبی


گلاب اصل  حاصل تقطیر آبی گل محمدی که تازه چیده شده و اسانس آن از محلول آبی جدا شده است.

گلاب اصل، شفاف ، روشن ، بدون رسوب است و بوی آن بوی مطبوع گل محمدی و فاقد بوی ترشیدگی است. طعم گلاب نیز سنگین و کمی مایل به تلخی است که از جمله مهمترین نشانه های اصل بودن گلاب به شمار می رود.

اثرات مفید گلاب بر پوست بدن

یکی از مهم ترین کاربردهای گلاب، جهت مواظبت از پوست است. گلاب برای انواع پوست ها به خصوص پوست های خشک و حساس مناسب است. یکی از موارد استفاده ی گلاب جهت پاک کردن پوست است و می توان به جای محصولات شیمیایی پاک کننده، از آن استفاده کرد.

استفاده دیگر آن جهت طراوت و تازگی پوست است؛ بدین گونه که پس از هر بار استحمام که منافذ پوست بازتر هستند، گلاب را به پوست صورت بمالید. در این حالت اسانس موجود درگلاب به سرعت جذب پوست می شود که با توجه به اثرات آن در افزایش جریان خون، باعث شادابی پوست می شود.



گلاب حتی برای رفع جوش های بدن نیز موثر است. برای این کار مقداری گلاب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا خمیر نرمی به دست آید. سپس این خمیر را مدت یک ساعت یا تمام شب روی جوش های خود قرار دهید .

گلاب به دلیل داشتن خاصیت ضد عفونی کننده و آبدارکردن برای پوست سر و مو مفید است. برای این کار، با استفاده از یک قطره چکان، گلاب را روی پوست سر خود بریزید.

در پزشکی سنتی ایران گلاب برای درمان دردهای رماتیسم قلبی، تقویت اعصاب، رفع پاره ای از سردردها...، و کاربرد فراوانی داشته است. هم چنین از گلاب در پخت انواع شیرینی ها، بستنی ها، پختن غذا و شربت استفاده می شود. استفاده از عطر خوش گلاب در آیین های مذهبی و سوگواری، زیارتگاه ها و مکان های متبرک از کاربردهای دیگر گلاب در ایران است.


گلاب تقلبی

با توجه به شهرت گلاب کاشان در سال های اخیر گلاب های تقلبی وارد بازار شده اند که به دلیل مصنوعی بودن یا استفاده از مواد افزودنی خواص واقعی گلاب را ندارند.

برخی شرکت ها با افزودن ترکیبات طبیعی مانند اسانس گیاه شمعدانی عطری، ژرانیوم و یا استفاده از اسانس مصنوعی Rose پاکستانی و استفاده از فنیل اتانل مصنوعی و اختلاط آن با گلاب طبیعی برای جبران بو و طعم، خلوص گلاب را از بین برده و نوع تقلبی آن را بوجود می آورند.

گلاب طبیعی کاملا بی رنگ، بدون رسوب و ذرات معلق با طعم گل سرخ و مزه مایل به تلخی است.

ویکیوز