تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

معجزه های گلاب

گلاب

گلاب نوعی از عرقیات گیاهی بوده ک طبعی گرم دارد و از گل محمدی میگیرند، رنگ و بوی مطبوعی دارد و در انواع صنعت ها مثل بستنی سازی ،چای و شیرینی استفاده میشود و غالبا در کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار میگیرد.

در ایران گلاب برای بار اول از تقطیر گل رز بدست امد.ایرانیان باستان از گذشته تا کنون به خواص درمانی گل سرخ و زینت دهندگی آن اعتقاد داشته و از محبوب ترین گل ها در میان مردم و کشاورزان بوده است.

قسمت وسیعی از دشتستانهای گل سرخ در شهر کاشان می باشد و صنعت گلاب گیری در این شهر رواج دارد که این امر باعث اشتغالزایی و صادرات به بازارهای جهانی  گردیده است.

گل محمدی در مناطق کوهستانی و مرتفع شهرستانها کشت میشود،از تیره گل سرخ با گلبرگ های صورتی بوده و در ماه سوم سال بثمر میرسد که گلاب گیری نیز در همین زمان انچام میشود.

گلاب و خواص درمانی

·         ضد افسردگی

·         قلیایی کردن خون

·         پاکسازی پوست

·         افزایش میل جنسی در زنان

·         استریل چشم

·         رفع بیماریهای گوارشی

·         رفع دردهای روماتیسمی

·         رفع گرمازدگی همراه با یخ

·         رفع سردرد توسط نوشیدن و بوییدن

·         کاهش خستگی

·         تقویت لثه

تولید گلاب :

این محصول به دو روش سنتی و صنعتی تولید میشود :
در روش سنتی مقدار مشخصی از گل محمدی و آب را در دیگ مسی ریخته و با واشر پلاستیکی میپوشانند ،روی در سوراخی وجود دارد که با لوله های استیل و آلومینیومی متصل است و سر دیگر آن به ظرف مسی که پاچ نامیده میشود مرتبط است که پس از تقطیر و عبور ازین لوله ها ،وارد پاچ ک مملو از اب سرد است ریخته میشود و پس از سرد شدن گلاب حاصل میشود. این عمل 5 تا 7 ساعت طول می کشد.

در روش صنعتی مخلوط گل محمدی و اب را درون دیگ استیل با بخار آب جوشانده و از لابلای بخار گل و آب عبور میدهند.این مراحل از معبرهایی که دارای جریان آب سرد میباشند،خنک و به مایع تبدیل میشوند و به مخازن استیل گلاب میریزند.در اینجا پس از صاف کردن و پاستوریزه تا دمای 80 درجه گرم میکنند و درون شیشه میریزند.

 

ویژگی های گلاب طبیعی :

·         زلال ،بی رنگ و بدون رسوب

·         طعم مایل به تلخی

·         بوی گل سرخ بدون ترشیدگی

·         عطر مطبوع

طریقه نگهداری :

برای نگهداری گلاب بهتر است در همان ظرف کارخانه، در جای خشک و خنک و به دور از آفتاب باشد.با این روش میتوان بدون نگرانی آن را بمدت طولانی نگه داشت.

تشخیص تقلبی بودن گلاب :

روش مرسوم این است که اگر با روغن های دیگر مثل باام یا زیتون مخلوط شود کماکان عطر خود را حفظ کرده و مقدار اندکی از آن فضا را پر کند.

 

ویکیوز

 



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.