تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

انواع گلاب :

در خصوص گلاب باید این نکته را اذعان داشت که در مسیر تهیه ی آن ، انواع مختلفی را می توان نام برد . در زیر نگاهی خواهیم انداخت به انواع آن :

گلاب سنگین ( درجه یک ) : گلابی است که در یک لیتر آن دست کم ۳۵/۰ گرم اسانس وجود داشته باشد و از ریختن ۳۰ کیلوگرم گل مرغوب ( چیدن آن غیر از ساعات آفتابی روز باشد ) ۴۰ لیتر گلاب به دست آید .

گلاب سبک ( درجه دو ) : استحصال ۴۰ لیتر گلاب که ازدست کم ۱۵کیلوگرم گل بدست می آید .

گلاب دو آتشه : چنانچه پس از یک بار گلاب گیری دوباره به جای ریختن آب روی گل های دیگ ، گلاب به دست آمده قبلی را بریزیم ؛ در این حالت گلاب مجددا با گل تازه تقطیر می شود .

گلاب پس آب : درصورتی که بعد ازعمل تقطیر ازتفاله های گل دوباره گلاب گیری شود ، گلاب به دست آمده را که از کیفیت پایینی برخودار است را پس آب می گویند .

گلاب زیر عطری : گلابی که برای تولید آن به جای گرفتن ۴۰ لیتر گلاب معمول از ۳۰ کیلوگرم گل ، تنها ۷  لیتر گلاب گرفته می شود و بیش تر گرفتن عطر آن مورد نظر است  .

گلاب ناب مزه گس و تلخی دارد . شفاف و بدون رنگ است . هر قدر گلاب تلخ تر باشد اصل تر است البته باید توجه داشت که تلخی گلاب هم باید طبیعی بوده و اسانس مصنوعی نداشته باشد .

عطر گل محمدی :

در حین عمل تقطیر بعد از سرد شدن گلاب و قبل از ورود گلاب به منبع صافی ، در ظرف شیشه ای کوچکی که به همین منظور تعبیه شده عطر قرار می گیرد . از هر تن گل محمدی یک کیلو عطر و ۲۵۰ گرم اسانس به دست می آید . اسانس با دستگاه جداگانه دیگری گرفته می شود .

 منبع : بانک مقالات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.