تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

تولید کنندگان گلاب

تولید کنندگان گلاب در شبکه حرفه ای کسب و کار ویکیوز

گلاب گیری صنعتی

برای تهیه گلاب در مجموع می توان دو نوع روش را نام برد . روش اول روش سنتی است که هنوز نیز در بسیاری مناطق غیر شهر نشین مورد استفاده قرار می گیرد . و روش دوم نیز روش صنعتی است که پر کاربردترین و راحت ترین راه برای مشتری می باشد . در مقاله ی امروز روش تهیه ی گلاب به روش صنعتی را مرور خواهیم کرد .

با توجه به توسعه سطح زیرکشت گل محمدی نیاز به وجود دستگاه های صنعتی با ظرفیت بیشتر پیدا می شود. قسمت های مختلف دستگاه های صنعتی علاوه بر دیگ بخار و ستون مبرد شامل دستگاه سختی گیر، ترموستات ، پرکن ، پاستوریزاتور و دستگاه بسته بندی است .

در روش صنعتی فرآیند گلابگیری ، ازراه تقطیر با بخار آب انجام می شود اما در روش سنتی تقطیر از راه تقطیر با آب انجام میشود .

در تولید صنعتی گلاب یا عرقیجات از ماشین آلاتی که قطعات آن از استیل زنگ ‌نزن است ، استفاده می‌شود . ابتدا گل محمدی در دیگ‌ های استیل قرار گرفته و حرارت ‌دادن غیرمستقیم ( بخار آب ) از لابلای مخلوط گل عبور داده می‌شود . بخار حاصل شده در مبرد یا سردکن که دارای جریان آب سرد می‌باشد ، خنک می شود و بعد از تبدیل شدن به مایع که همان گلاب است به مخازن استیل منتقل می شود .

در مرحله بعد عملیات پاستوریزاسیون و صاف نمودن گلاب آغاز می‌گردد . گلاب به عمل آمده از فیلترهای کاغذی یا پلاستیکی بسیار ریز عبور داده شده سپس در منبع پر کردن بطری‌ ها و یا مخازن بزرگ ، برای ذخیره سازی وارد می شود .

گلاب در بطری های شیشه ای یا یکبار مصرف ریخته می شود . پس از دربندی برچسب‌ گذاری شده و بطریها داخل کارتن قرار می‌گیرند . در روش صنعتی ، گلاب حاصله از نظر ویژگی‌های فیزیکی ، شیمیایی ومیکروبی مطابق استاندارد خواهد بود .

منبع : بانک مقالات

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.